گروه تکفانت
اخبار

نقش سیسکو در تولید نسل جدید خودرو های هوشمند

  • 01\11\1394
 
خودرو های امروزی با داشتن فناوری هایی نظیر Bluetooth، انواع حسگر ها، دوربین و حتی رادیو ماهواره ای کاملا Connected محسوب می شوند. سیسکو برای هوشمند سازی خودروها افقی وسیع تر از موارد بالا در نظر دارد. سیسکو می کوشد تا بستری فراهم نماید تا خودرو ها بتوانند با یکدیگر (Vehicle-to-Vehicle /V2V) و با محیط اطرافشان (Vehicle-to-Interface /V2I) ارتباط برقرار نمایند.
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

این فناوری جدید کاربرد های فراوانی می تواند داشته باشد از جمله اینکه خودرو ها بتوانند به راحتی خبر تصادف های زنجیره ای، هشدار دادن درباره خودرو ای که چراغ قرمز را رد کرده است، ترمز کردن خودرو های جلویی و پیدا کردن نقاط کور در رانندگی خبردار شوند. این اطلاعات می بایست بصورت بلا درنگ ارسال و دریافت شوند. 
ماه گذشته وزارت راه و ترابری آمریکا اعلام کرد که قصد سرمایه گذاری بیش از $42میلیون در زمینه توسعه نسل بعدی خودرو های هوشمند و بویژه فناوری های V2V و V2I را دارد. در مرحله ی اول این فناوری در دو شهر بزرگ New York City و Tampa و در ایالت Wyoming قرار است پیاده سازی شود. 

 


طبق گفته های وزارت راه و ترابری آمریکا، در شهر New York City در بیش از 10,000 خودرو (از جمله اتوبوس ها، ماشین های تشریفات و..) تجهیزات لازم برای پیاده سازی V2I نصب خواهد شد. تجهیزات لازم برای پیاده سازی V2V /V2I از جمله علائم راهنمایی و رانندگی و چراغ های کنترل ترافیک مخصوص در سطح شهر می باشند. در ایالت Wyoming، این فناوری بیشتر در ماشین های سنگین و کامیون ها نصب خواهد شد و در شهر Tampa تمرکز بر روی مجهز کردن تلفن های هوشمند عابرین پیاده با نرم افزار های لازم برای جلوگیری از حوادث خواهد بود. 
علاوه بر شرکت سیسکو، شرکت خودرو سازی Ford هم با وزارت راه و ترابری آمریکا در خصوص پیاده سازی نسل بعدی خودرو های هوشمند در حال همکاری است. آقای Mike Shulman مدیر ارشد پروژه خودرو های هوشمند و متصل در شرکت Ford گفته است: " در حال حاضر خودرو های فعلی پیشرفته قابلیت های تشخیص اشیا از طریق Radar و Ultra-Sound را دارند. مشکل این فناوری ها برد محدود آنها است." 
آقای Shulman معتقد است که ابزار لازم برای پیاده سازی این فناوری، پروتکل 802.11p است. این پروتکل یک نسخه تغییر یافته از Wi-Fi می باشد که با Wi-Fi رایجی که برای ارسال Email یا حتی تماس های اینترنتی استفاده می شود کاملا متفاوت است. این نسخه از Wi-Fi دارای فرکانس های متفاوت برای تضمین High Availability و Low Latency می باشد.این فناوری می تواند اطلاعات محیطی را به خودرو ها با سرعت بالایی ارسال نماید و خودرو ها نیز می توانند در زمان بسیار کمی اطلاعات را دریافت نمایند. در پایان آقای Shulman معتقد است تا پایان سال 2020 تمامی خودرو های نو به این فناوری ها مجهز خواهند بود..


 


نظرات کاربران
ارسال نظر