با ما تماس بگیرید: 03136670004

سوییچ‌ های سیسکو به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

سوییچ های سیسکو یکی از بهترین ابزارهای تجهیزات شبکه هستند و با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی که دارند به چند دسته متفاوت تبدیل می‌شوند.
سوییچ‌ های سیسکو به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

زمانی که قصد راه‌اندازی یک شبکه را داشته باشید، مطمئنا به ابزار و تجهیزاتی مانند روترها و سوییچ‌ها نیاز دارید. در میان تمام برندها تجهیزات شبکه شرکت سیسکو با در اختیار داشتن بهترین ابزارها یکی از اولین گزینه‌ها جهت تامین تجهیزات است. سوییچ‌ها یکی از مهمترین اجزا تجهیزات شبکه هستند و نقش تاثیرگذاری در سرعت انتقال و دریافت داده‌ها دارند. در این میان نیز سوییچ های سیسکو بهترین گزینه برای راه‌اندازی یک نتورک هستند اما قبل از انتخاب باید با انواع آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. سوییچ‌های سیسکو به دو دسته Modular Switch و Fixed Configuration تقسیم می‌شوند. اگر علاقه‌ای به آشنا شدن با انواع Cisco Switch و ویژگی‌های آن‌ها دارید ادامه این مقاله را از دست ندهید.

سوییچ های سیسکو مدولار

سوییچ‌های مدولار ( Modular Switch ) یکی از انواع سوییچ های سیسکو هستند که به کاربر اجازه اضافه کردن ماژول‌های توسعه یافته مانند فن‌های خنک کننده، منبع تغذیه و … را می‌دهند. این کار به منظور تغییر یا ارتقا شبکه انجام می‌شود. از بهترین مدولارهای شرکت سیسکو می‌توان به سیسکو کاتالیست ۹۴۰۰، سیسکو کاتالیست ۶۵۰۰ و … اشاره کرد.

سوییچ اترنت با پیکربندی ثابت سیسکو

سوییچ های سیسکو با پیکربندی ثابت به سوییچ‌هایی گفته می‌شود که تعداد مشخصی پورت‌ دارند و قابل ارتقا نیستند. این دسته از سوییچ‌ها خود به چند دسته دیگر مانند سوییچ‌های Unmanaged ، سویچ‌های با قابلیت مدیریت در لایه 2 و لایه 3 و سوییچ های هوشمند تقسیم می‌شوند. سیسکو کاتالیست سری ۳۸۵۰، ۳۵۶۰، ۲۹۶۰ از بهترین نمونه‌های سوییچ با پیکربندی ثابت هستند.

سوییچ های هوشمند

سوییچ های  هوشمند سیسکو یا سوییچ‌های مدیریت شده هوشمند نمونه تکامل یافته، قابل ارتقا و مقرون به صرفه سوییچ‌های مدیریتی هستند. امنیت ارائه شده توسط Smart Switch نسبت به دیگر سوییچ‌های سیسکو کمتر است اما به کاربر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از VLAN شبکه را به گروه‌های کاری متفاوت تقسیم کند.

سوییچ‌های Unmanaged

از دیگر سوییچ های سیسکو با پیکربندی ثابت می‌توان به سوییچ‌های Unmanaged اشاره کرد. همانطور که از نام این نوع از تجهیزات سیسکو مشخص است این نوع از سوییچ‌ها به هیچ تنظیماتی نیاز ندارند. سوییچ‌های غیر مدیریتی مانند سوییچ های اسمال بیزینس از دو لایه و چند پورت اضافی تشکیل شده‌اند و بسیار مناسب آزمایشگاه، خانه و اتاق کنفرانس هستند. استفاده از این سوییچ ها یا سوییچ های غیر مدیریتی cisco قابلیت‌هایی مانند صرفه جویی در مصرف انرژی، تشخیص کابل، اولویت بندی ترافیک با استفاده از تنظیمات پیش فرض QoS و … را دارند.

سوییچ های کامل مدیریت شده L2 و L3

سوییچ‌های مدیریت شده از بهترین سوییچ های سیسکو پیکربندی شده هستند. این نوع از سوییچ‌ها با بالاترین امنیت ممکن برای شبکه‌ها طراحی شده‌اند و معمولا به عنوان کلید‌های اصلی در شبکه‌های کوچک یا سوییچ‌های جمع کننده در شبکه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های این سوییچ‌های سیسکو می‌توان به قابلیت دسترسی به لیست کنترل و مدیریت ترافیک از طریق آدرس L2، L3 و پورت‌های UDP / TCP اشاره کرد.

کلام آخر

شرکت سیسکو یکی از معتبرترین شرکت‌ها در زمینه تولید سوییچ و روترها برای شبکه است و به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با انواع سوییچ های سیسکو و ویژگی‌هایی که دارند آشنا کنیم تا در صورت نیاز به خرید تجهیزات شبکه اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.