با ما تماس بگیرید: 03136670004

اهمیت استفاده از ویدئو کنفرانس در روزهای قرنطینه

در این مقاله به بررسی اهمیت استفاده از ویدئو کنفرانس در روزهای قرنطینه و روند رو به رشد کاربرد این محصول در سراسر جهان پرداخته‌ایم.
اهمیت استفاده از ویدئو کنفرانس در روزهای قرنطینه

روزگاری که در این مدت در حال سپری کردن آن هستیم، اوقات بی‌سابقه‌ایی است که حتی تا دو نسل قبل‌تر از ما هم آن را تجربه نکرده‌اند. این روزها مردم سراسر جهان در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، ویروسی که به دلیل انتقال سریع باعث تعطیل شدن بسیاری از کسب و کارها شده است. همچنین به دلیل اهمیت ایجاد فاصله اجتماعی برگزاری بسیاری از جلسات و کنفرانس‌ها حتی در سطح بین المللی لغو شده است که با وجود چنین شرایطی باید به فکر چاره‌ای بود تا بتوان هم از این زمان استفاده کنیم و هم کسب و کار خود را پویا نگهداریم.

برگزاری جلسات برای بسیاری از کسب و کارها، حتی کسب و کارهای نوپا و کوچک اهمیت بسیاری دارد، حال بهترین راه حلی که پیش رویمان‌ قرار دارد، استفاده از ویدئو کنفرانس است. استفاده از ویدئو کنفرانس در دوران قرنطینگی و رعایت فاصله اجتماعی این امکان را برای تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک فراهم می‌آورد تا بتوانند به تنهایی و با استفاده از اینترنت جلسات خود را تشکیل دهند. حتی ویدئو کنفرانس‌های جدید این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورند تا بتواند انواع مختلفی از فایل را با دیگران به اشتراک بگذارد.

روند رو به رشد استفاده از ویدئو کنفرانس

مطابق با تحقیقاتی که تیم بلوجینز انجام داده‌اند، مجموع دقایق جلسات ویدئو کنفرانس در کشور‌های مختلف قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا حیرت آور است. این تیم برای به دست آوردن نتایج تحقیق قابل اعتماد دقایق جلسات از شش هفته گذشته را با آغاز دوران قرنطینه مقایسه کرده‌اند.
یافته‌های تحقیق تیم بلو جینز حاکی از آن است که استفاده از ویدئو کنفرانس در کشورهایی که به شدت از کرونا ویروس آسیب دیده‌اند، با رشد چشم‌گیری همراه بوده است. باید گفت این مسئله نه تنها در کشورهای درگیر با کرونا بلکه سایر کشورها یک رخداد جهانی است و تقریبا تمام کشورها با یک جهش در استفاده از ویدئو کنفرانس روبرو هستند. همچنین تیم بلو جینز تحقیقاتی کاربردی در ایالیت‌های مختلف آمریکا مورد بررسی قرار دادند و به نتایج مشترکی دست یافته‌اند.
در نمودار زیر میزان استفاده از ویدئو کنفرانس در قرنطینه در واشنگتن، کالیفرنیا و نیویورک را مشاهده خواهید کرد.

داده‌های منتشر شده حاکی از آن است که بسیاری از کارمندان شرکت‌های مختلف اقدام به دورکاری کرده‌اند و منزل وظایف سازمانی خود را انجام می‌دهند. با توجه به شیوع گسترده کرونا ویروس پیش بینی می‌شود که استفاده از دستگاه‌ها و سیستم‌هایی مانند ویدئو کنفرانس با رشد همراه باشد. 
تجهیزات ویدئو کنفرانس بهترین ابزاری هستند که امروزه تمامی سازمان‌ها به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این ابزار راهکاری را ارائه می‌دهد تا بتوانیم با رعایت فاصله اجتماعی تمامی امور را به آسانی و در خانه انجام دهیم. نکته مهمی که در رابطه با ویدئو کنفرانس وجود دارد، آن است که کار با این سیستم آسان بوده و هر کس می‌توان به آسانی از آن استفاده کند.

پیشنهادهای تکفانت برای خرید یک ویدئو کنفرانس کاربردی

پیشنهاد ما برای تهیه ویدئو کنفرانس، دستگاه ویدئو کنفرانس GVC3200 گرند استریم،  ویدئو کنفرانس SX10 سیسکو و ویدئو کنفرانس SX20 سیسکو هستند. این مدل از سیستم‌های ویدئو کنفرانس از امکانات مناسبی جهت برگزاری جلسات برخوردار هستند و صدا و تصویر را با کیفیت بالایی انتقال می‌دهند. گروه تکفانت در روزهای قرنطینه خانگی نیز امکان خرید اینترنتی تمامی محصولات خود به ویژه ویدئو کنفرانس را فراهم آورده تا مدیران سازمان‌ها بتوانند به راحتی نسبت به خرید این محصول اقدام کنند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.