با ما تماس بگیرید: 03136670004

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.

این محصول بی‌نظیر به طور کاملاً حرفه‌ای و بی‌نقص با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بر بستر ابری و کنترل از راه دور توانسته موردتوجه بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها قرار بگیرد. در ادامه قصد داریم تا با مشخصات و ویژگی‌های مختلف این ویدئوکنفرانس بیشتر آشنا شویم.

ویدئوکنفرانس چه کاربرد‌هایی دارد؟

به‌طورکلی باید گفت در مواقعی که نیاز باشد بین افرادی که در مکان‌های مختلفی با فواصل جغرافیایی متفاوتی هستند، ارتباط صوتی - تصویری به‌صورت هم‌زمان برقرار شود. اغلب برای برگزاری جلسات مهم کاری بین مدیران کسب‌وکارها و یا جلسات آموزشی فوری موردنیاز است، از سیستم‌های ویدئوکنفرانس استفاده می‌شود. در واقع این سیستم‌ها با اتصال به شبکه اینترنت در انواع مختلفی به هم متصل شده و ارتباط صوتی - تصویری را برای افراد فراهم می‌کنند.

اصلی‌ترین کاربرد‌های ویدئوکنفرانس برای برگزاری جلسات مدیران مختلف شرکت‌ها، کارخانه‌ها و سازمان‌ها با یکدیگر به‌صورت از راه دور است. همچنین برگزاری جلسات آموزشی بین کارمندان و مدیران شرکت‌ها، کارخانه‌ها و سازمان‌ها از راه دور، برگزاری جلسات رؤسای بانک‌ها و مراکز دولتی، برگزاری جلسات فوری که امکان حضور افراد نبوده نیز شامل می‌شود.

آشنایی با کاربرد ویدئوکنفرانس در برقراری جلسات کاری با مدیران شرکت‌ها و سایر کسب‌وکارها

آشنایی با برند آوایا

Avaya یکی از برند‌های تولید‌کننده محصولاتی نوین و پیشرو در سطح جهانی و در زمینه ارتباطات ویدئویی و صوتی، مراکز تماس، کنفرانس ویدئویی، سیستم‌های ارتباطات یکپارچه و خدمات دیتا است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سانتا کلارا در کالیفرنیا واقع شده است و شعبه‌های بسیاری در کشور‌های مختلفی دارد.

این کمپانی به‌خصوص در کشور آلمان بعد از به مالکیت درآوردن شرکت مخابراتی Tenovis آلمان، حضور گسترده‌ای در این کشور پیدا کرد. هم اکنون این کمپانی دارای حدود 13000 کارمند در سراسر جهان است.

سیستم ویدئوکنفرانس آوایا CU-360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360 یک سیستم همه‌کاره مخصوص برگزارکننده ویدئوکنفرانس بوده که یک دستگاه بسیار جمع‌وجور و قابل اتصال به سیستم‌عامل اندروید نیز است. آوایا CU-360 برای ویدئوکنفرانس در اتاق‌های جلسه کوچک طراحی شده است که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. علاوه بر این، امکان ادغام با سرویس‌های ابری یا کلود از دیگر ویژگی‌های برجسته این دستگاه است.

در این صورت، امکان راه‌اندازی سریع بدون داشتن منابع فنی و تنها با اتصال به منابع ابری در زمانی کوتاه را تضمین می‌کند. برای نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اتاق جلسه تنها به دو کابل نیاز است و سیستم WiFi آن، میکروفن یکپارچه و امکان اتصال لوازم جانبی از طریق بلوتوث، نیاز به کابل‌های متعدد را برطرف کرده است. از ویژگی‌های سیستم ویدئوکنفرانس آوایا مدل CU-360 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت تصویر Full HD 1080p
  • سنسور دوربین 4K
  • پشتیبانی از نمایشگر‌های 4K
  • قابلیت پشتیبانی از پروتکل SIP و یکپارچه‌سازی با سایر سیستم‌های ویدئویی موجود از طریق H.323
  • پشتیبانی از تکنولوژی ابری در هر فضای تجاری
  • راه‌اندازی آسان و سریع
  • دارای امکان کنترل از راه دور با صفحه‌کلید کامل
  • دارای قابلیت بزرگ‌نمایی دیجیتال تا 5 برابر
  • اتصال خودکار به بلندگو
  • قابلیت برقراری ارتباط ایمن و رمزگذاری شده
  • دارای میدان دید 102 درجه افقی

دستگاه ویدئوکنفرانس آوایا مدل Avaya CU360 با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی ابری

چهار دلیل برای انتخاب ویدئوکنفرانس آوایا

در این بخش چهار دلیلی اصلی برای انتخاب ویدئوکنفرانس آوایا CU360 به‌عنوان سیستم برگزارکننده ویدئوکنفرانس در جلسات کاری و آموزشی به طور کامل توضیح داده خواهند شد.

آوایا یک دستگاه کاملاً هوشمند

Avaya CU360 Video Conference قابلیت اشتراک‌گذاری محتوا و برنامه‌ها را به‌صورت بی‌سیم از طریق تلفن همراه هوشمند دارد. آوایا با هر نوع سیستم ویدئویی قابل یکپارچه‌سازی است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارتباط با صفحه‌نمایش برقرار می‌کند بدون اینکه به پهنای باند زیادی نیاز داشته باشد. این دستگاه با اتصال به تلفن همراه و اندروید می‌تواند اشتراک‌گذاری محتوای خود را انجام دهد.

برخورداری از نسل جدید قابلیت‌های ابری

این دستگاه امکان اتصال به برنامه‌های اندرویدی مبتنی بر Cloud یا ابر را دارد و می‌تواند آن‌ها را اجرا کند. قابلیت یکپارچه‌سازی با Avaya Workplace Meetings Online نیز از دیگر ویژگی‌های این دستگاه نسل جدید است. با این قابلیت در صورت نداشتن منابع کافی برای ارتباط نیز، با استفاده از تکنولوژی ابری در سریع‌ترین زمان ممکن ارتباط برقرار خواهد شد.

نمای پشت دستگاه ویدئوکنفرانس Avaya CU360 و پورت‌های HDMI و USB تعبیه شده در آن

نصب آسان در محل

یکی از ویژگی‌های بارز این دستگاه امکان نصب آسان است، به این صورت که به‌سادگی با تنها دو یا سه کابل می‌توان آن را در محل موردنظر نصب و راه‌اندازی کرد. طبق این مسئله هیچ نگرانی بابت نصب و راه‌اندازی آوایا CU-360 نخواهید داشت و به‌سادگی قابل راه‌اندازی در هر محیطی که مجهز به شبکه اترنت یا وای‌فای باشد، را دارد. پس بدون نیاز به کابل‌کشی‌های زیاد با برقراری ارتباط بلوتوثی لوازم جانبی در زمان کوتاهی نصب و راه‌اندازی دستگاه انجام می‌شود.

استفاده آسان از دستگاه با کنترل از راه دور

عدم نیاز به کابل‌های زیاد، اتصال لوازم جانبی از طریق بلوتوث و میکروفن یکپارچه در این سیستم کامل ویدئویی نشانه تسهیل در استفاده آن است. به این معنی که شما به‌راحتی می‌توانید از طریق کنترل از راه دور آن که یک صفحه‌کلید کامل است، عملکرد ویدئوکنفرانس آوایا CU360 را در اختیار داشته باشید؛ بنابراین، استفاده از آن بسیار راحت و آسان است. بعد از اتصال صفحه‌کلید به دستگاه به‌راحتی می‌توانید به منوها و تنظیمات آن دسترسی داشته باشید و نیازی به مراجعه به خود دستگاه نخواهد بود.

صفحه‌کلید مخصوص ویدئوکنفرانس آوایا CU360 که امکان کنترل از راه دور کامل دستگاه را می‌دهد

مشخصات فنی ویدئوکنفرانس آوایا

در بخش‌های قبلی درباره مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات سیستم ویدئوکنفرانس آوایا به‌صورت مختصر و پراکنده صحبت شد. در این بخش، مشخصات فنی این محصول به طور کامل در چهاربخش تصویر، صدا، اتصال و ارتباطات معرفی می‌شوند.

مشخصات فنی تصویر:

  • سنسور دوربین 4K با وضوح تصویر 1080p30
  • بزرگ‌نمایی دیجیتال تا 5 برابر
  • حداکثر خروجی 3840  x 2160 @ 30fps / 1920  x 1080 @ 60fps
  • دارای دو کانال 1080p هم‌زمان: دوربین + محتوا
  • نمایه H. 264, H. 264

مشخصات فنی صدا:

  • میکروفن یکپارچه
  • ورودی و خروجی بلوتوثی
  • کاهش خودکار نویز
  • مخفی کننده خطاهای صوتی
  • سیستم اکو آکوستیک کنسلیشن
  • سیستم AGC

Avaya CU360 Video Conference با امکانات بسیار زیاد مناسب برای جلسات کاری از راه دور

مشخصات فنی اتصالات:

  • دارای خروجی HDMI
  • 10/100/1000 Base-T full duplex (RJ-45)
  • پورت USB-C
  • پورت USB3
  • کانکتور برق

مشخصات فنی ارتباطات:

  • IP:  H.323, SIP
  • نرخ بیت: بالای 4Mbps
  • سازگاری MCU: H. 243, H. 231
  • پشتیبانی از XMPP

استفاده از ویدئوکنفرانس سخت‌افزاری مقرون‌به‌صرفه است؟

می‌دانیم که امکان برقراری ارتباط ویدئویی به‌صورت نرم‌افزاری با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند اسکایپ وجود دارد. به نظر می‌رسد استفاده از سیستم‌های ویدئوکنفرانس سخت‌افزاری مانند ویدئوکنفرانس آوایا CU360 کمی پرهزینه باشند. اما اینکه هزینه‌کردن برای سیستم‌های سخت‌افزاری مقرون‌به‌صرفه است یا نه؟ در این بخش توضیح داده خواهد شد.

در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که استفاده از نرم‌افزارهای ارتباط تصویری مثل اسکایپ برای برقراری ارتباط موقت و کوتاه‌مدت شاید جوابگو باشد. اما برای برقراری جلسات ویدئویی کاری حرفه‌ای و با تصویر باکیفیت بالا و داشتن کنترل کامل بر روی جلسه، این نرم‌افزارها پاسخگو نخواهند بود. طبق این موضوع اگر صاحب یک کسب‌وکار حرفه‌ای هستید، اولین انتخاب سیستم‌های سخت‌افزاری برگزارکننده ویدئوکنفرانس هستند.

ویدئوکنفرانس یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه برای رهایی از سفرهای کاری برای جلسات کاری مدیران شرکت‌ها

اما در مورد مقرون‌به‌صرفه بودن، باید به این نکته توجه داشته باشید، جمع‌کردن تعدادی نفرات در زمانی مشخص و مکانی مشخص کار ساده‌ای نیست. به‌خصوص اگر این افراد در شهر‌های مختلفی نیز باشند و نیاز به برقراری ارتباط مداوم بین این افراد نیز باشد. پس، هزینه‌های سفرهای پی‌در‌پی و مداوم این افراد فارغ از هزینه وقت تلف شده آن‌ها در مسیر جمع‌شدن در محل موردنظر بسیار زیادتر از خرید یک دستگاه ویدئوکنفرانس حرفه‌ای است.

علاوه بر این، به‌جز هزینه‌های سفر و جمع‌شدن در یک محل، زمانی که برای طی‌کردن این مسافت‌ها تلف می‌شود خود هزینه‌های زیادی به بار می‌آورد. چراکه زمان مرده و تلف شده زیادی برای مدیران پرمشغله ایجاد می‌کند. درصورتی‌که، اگر جلسات به‌صورت غیرحضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار شوند، تمامی این مشکلات برطرف شده و در نتیجه بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

سخن پایانی

ویدئوکنفرانس آوایا CU360 یک دستگاه کامل و فوق حرفه‌ای برای برقراری جلسات صوتی - تصویری است که از بالاترین کیفیت تصویر و صدا در ارتباطات از راه دور برخوردار است. این دستگاه با کمترین میزان کابل و اتصالات فیزیکی قابل نصب و راه‌اندازی است که به‌راحتی در هر محیطی می‌توان از آن استفاده کرد.

 Avaya CU360 Video Conference از برند آوایا با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی ابری تنها با اتصال به شبکه وای‌فای یا اترنت امکان برگزاری جلسات را فراهم می‌کند. میکروفن یکپارچه و اتصال بلوتوثی لوازم جانبی به این دستگاه کمترین میزان کابل و اتصالات را ممکن ساخته است. اگر به دنبال یک دستگاه ویدئوکنفرانس با قابلیت کنترل از راه دور کامل دارید این محصول برای شما مناسب است.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.