-مشاوره و ارائه راهکارهای VoIP
برای انتخاب و استقرار یک سیستم ارتباطی کارآمد مثل مرکز تلفن تحت شبکه یا VoIP، بدون شک دریافت مشاوره VoIP به صورت کاملا حرفهای و تخصصی میتواند راهکاری اصولی باشد. استفاده از سیستم تلفنی VoIP برای سازمان ها وشرکت ها هزینه هایی در بر دارد که به نسبت این هزینه ها مدیران انتظار کارایی دارند . پس این سیستم باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر در نظر گرفتن کلیه نیازهای سازمان بیشترین بهره وری را برای سازمان به ارمغان آورد. دریافت مشاوره VoIP به صورت حرفهای و تخصصی اولین اقدام برای نزدیک شدن به هدف است .
-چرا از متخصص و مشاور VoIP کمک بگیریم؟
سیستم تلفن VoIP یک سرویس تحت شبکه بسیار کارآمد و حرفهای میباشد که راه اندازی آن نیازمند اطلاعات تخصصی در این حوزه است. همه افراد ممکن است با جستجو در صفحات اینترنتی بتوانند یک سیستم تلفنی راه اندازی کنند ، اما قطعا با دریافت مشاوره از متخصصین VoIP ، اصول صحیح و ظرافت در راه اندازی را خواهید داشت . همچنین متخصصین این حوزه با داشتن تجربه و سابقه کافی در زمینه مشاوره و اجرای VoIP توانایی ایده پردازی و آینده نگری در این حوزه را خواهند داشت که این مساله بسیار برای اجرای یک پروژه منعطف و مطابق با نیازهای شما مهم است.
کارشناسان و مشاوران VoIP موظفند با ارائه مشاوره تخصصی برای راهاندازی و استفاده بهینه از مرکز تلفن تحت شبکه، به شرکتها و سازمانها با توجه به تجربه و سابقه مشاورهای که داشته اند به ایدهپردازی برای استقرار و ارتقای سیستم تلفن VoIP در انواع کسبوکارها کمک کنند و علاوه بر نیازهای موجود شما، ایدههای جدیدی برای ارتقای فروش و پیشرفت کسبوکارتان ارائه دهد و دید شما را نسبت به خدمات VoIP وسیعتر از قبل کند.
اینکه ارائه مشاوره شامل هزینه باشد کاملا به نوع پروژه و توافقات انجام شده بستگی دارد . ارائه مشاوره همراه با امکان سنجی و ارائه راهکار و طرح اولیه معمولا همراه با هزینه خواهد بود و ارائه مشاوره ابتدایی و ساده برای شروع معمولا هزینه ای در برندارد . اما همانطور که گفته شد این مساله کاملا به قوانین شرکت های خدمات و پشتیبانی VoIP وابسته است ، این که پرداخت هزینه برای دریافت مشاوره بهتر است یا دریافت مشاوره رایگان مشخص نیست !
ممکن است برخی شرکت های تازه کار با دریافت هزینه مشاوره ارائه کند و یا یک شرکت با سابقه بدون دریافت هزینه این کار را برای شما انجام دهد و یا بر عکس !
بنابراین توجه داشته باشید که هزینه پرداختی شما تضمین کننده دریافت بهترین مشاوره و اجرا نیست و بررسی رزومه کاری یک شرکت در این زمینه است که به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید.
-بررسی حوزه تخصصی شرکت انتخابی برای مشاوره و اجرا
توجه به این مساله که شرکت انتخابی شما دقیقا در چه زمینه هایی تخصص دارد بسیار مهم است . در مورد انتخاب شرکت های خدمات و پشتیبانی VoIP شرکت های مختلفی وجود دارند که بسیاری از آنها صرفا نصب کننده و اجرا کننده هستند با انتخاب این گزینه ها شما مجبور خواهید شد که تجهیزات را از شرکت های دیگر تهیه کنید و این موجب افزایش هزینه های شما به دلیل وجود واسطه ها خواهد شد ، اما اگر شرکتی را انتخاب کنید که علاوه بر ارائه خدمات این حوزه وارد کننده مستقیم محصولات VoIP باشد می توانید با حذف واسطه ها علاوه بر انتخاب متخصصین این حوزه هزینه های خود را نیز کاهش دهید. بنابراین در انتخاب شرکت ارائه کننده خدمات و تجهیزات دقت کنید و قبلا رزومه کاری شرکت ها در این زمینه را بررسی کنید.
-حرف آخر
ممکن است ارائه مشاوره VoIP کار ساده ای به نظر برسد ولی در واقع این خدمت به دلیل اینکه زیر بنای اصلی اجرای پروژه ها می باشد کاری بسیار ظریف و حساس است. مشاور VoIP باید پروژه های بسیاری را در حوزه های مختلف کسب و کار راهنمایی کرده باشد و اطلاعات تخصصی و ظریف بسیاری در حوزه VoIP داشته باشد تا بتواند یک مشاوره کارآمد با میزان آینده نگری بالا و ایده پردازی مطلوب ارائه دهد.