مراکز تلفن سخت افزاری
سانترال IP یا مرکز تلفن تحت شبکه (IPPBX) به نسل جدید مراکز تلفنی اطلاق میشود که سرویسهای یکپارچه ی مخابراتی را با امکاناتی بسیار فراتر از سانترالهای سنتی و در قالب سیستم VoIP ارائه می دهند.
به طور کلی تبادل واحد خصوصی (PBX) سامانهای است که اکستنشنهای تلفن را به شبکه تلفنی سوییچ شده عمومی (PSTN) متصل میکند و ارتباطات داخلی را برای کسب و کار فراهم میکند.
ویژگی ها :
- استفاده از این دستگاهها کاهش هزینه های تلفن برای کارکنانی که در مسافت های طولانی نیاز به امکان برقراری ارتباطات داخلی را دارند و همچنین هزینه های ارتباطی بین دفاتر مختلف سازمان ها و شرکت ها در مکان های مختلف دور از هم را برای سازمان ها فراهم می آورد و همچنین امکان استفاده در سرار دنیا را دارد. امکان استفاده از تلفن های نرم افزاری ،انعطاف در توسعه ، راه اندازی سریع ، مدیریت آسان و تلفیق با سیستم های سانترال سنتی از دیگر ویژگی های این سامانه ها می باشد. همچنین IP PBX میتواند ویژگیهای CTI را نیز فراهم نماید. این سامانه هم به صورت سختافزاری و هم به صورت نرمافزاری وجود دارد. سایر ویژگیهای IP PBX، عبارتند از:
- صندوق صوتی
- انتقال مکالمه
- کنفرانس صوتی و تصویری
- منوی صوتی گویا (IVR)
- خواندن خودکار متن برای مخاطبین
- ضبط خودکار مکالمات
- فکس بر روی شبکه (FoIP)
- گزارشگیری از سیستم
- ارسال پیام
- امکان اتصال به سرویسدهندگان خارجی
- امکان یکپارچهسازی
مدلهای مرکز تلفن تحت شبکه (IPPBX)
نسخه ابری
در مرکز تلفن Cloud که مبتنی بر فناوری رایانش ابری است، به جای ذخیره دادهها بر روی کامپیوتر یا هر سخت افزار دیگر، کلیه اطلاعات بر روی بستر ابری نگهداری میشود.
متقاضی راه اندازی مرکز تلفن تحت شبکه ابری، به صورت آنلاین و با هزینه پایین، سرویس و ظرفیت مورد نظر خود را انتخاب و تا هر زمانیکه به آن نیاز داشته باشد، میتواند از آن استفاده نماید.
نرم افزاری
با نصب نرم افزارهایی همچون نرم افزارهای متن باز استریسک بر روی سرور فیزیکی مراکز تماس، میتوان مرکز تلفن تحت شبکه راهاندازی نمود.
امکانات پایه و اصلی این سیستمهای تلفنی، معمولاً رایگان میباشد و در صورت نیاز به استفاده از قابلیتهای تخصصی و ویژه، میبایست ماژولهای مورد نیاز برای راهاندازی مرکز تماس تحت شبکه را خریداری نمود.
سخت افزاری
راه اندازی مراکز تلفن تحت شبکه (IPPBX) از نوع سخت افزاری به دو صورت ظرفیت ثابت و ماژولار امکانپذیر میباشد:
ظرفیت ثابت
این مراکز تلفن VoIP، ظرفیت مشخصی در تعداد کاربر، تماس همزمان، خط شهری و خط داخلی دارند و قابلیت ارتقاء در آن ها وجود ندارد.
ماژولار
با انتخاب این مدل از سانترالهای تحت شبکه، کاربر میتواند بر اساس نیاز سازمان و مجموعه خود، هر تعداد از ماژولهای مورد نظر خود را تهیه و بر روی دستگاه PBX نصب نماید.
به این ترتیب علاوه بر صرفهجویی در هزینهها، در زمان نیاز به افزایش ظرفیت، تنها کافیست ماژول مربوطه با قیمتی اندک، تهیه و نصب گردد. برای دریافت مشاوره ، با ما تماس بگیرید.
برندهای مختلفی برای مرکز تلفن های سخت افزاری وجود دارد ، از جمله نیوراک ، گرند استریم ، زایکو و ... . برای دریافت مشاوره خرید و راه اندازی و انتخاب بهترین و مناسب ترین تجهیزات برای کسب و کار خود با ما تماس بگیرید .