با ما تماس بگیرید: 03136670004

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی ویدئو کنفرانس

یکی از مهمترین موارد قبل از راه اندازی ویدئو کنفرانس آگاهی داشتن نسبت به تجهیزات لازم آن است که در نتیجه باعث انتخاب صحیح این ابزارها می‌شود.
تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی ویدئو کنفرانس

برگزاری جلسات و کنفرانس‌های بین المللی و برون شهری همیشه یکی از دغدغه‌های مدیران کسب و کارها بوده است چرا که این جلسه‌ها و کنفرانس‌ها به  زمان و هزینه بسیاری نیاز داشته‌اند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از اینترنت این مشکل برطرف شده و امروزه کنفرانس‌های برون شهری و کشوری به صورت آنلاین انجام می‌شوند. برقراری تماس‌های تصویری و گروهی با کمک نرم افزارهایی مانند Whatsapp نیز تا حدودی توانسته است، این موانع را برطرف کند اما ظرفیت برقراری ارتباط از طریق این اپلیکیشن نیز محدودیت‌هایی دارد. یکی از بهترین ابزارها برای برگزاری کنفرانس استفاده از سیستم ویدیو کنفرانس در محل کار است اما نکته‌ای که قبل از راه اندازی ویدئو کنفرانس باید در نظر داشت، شناخت تجهیزات مورد نیاز از نظر سخت افزاری و نرم افزاری است. شما نیز اگر قصد استفاده از سیستم‌های ویدیو کنفرانس را دارید بهتر است قبل از خرید با ابزارهای مورد نیاز آن آشنا شوید.

تجهیزات سیستمی جهت راه اندازی ویدئو کنفرانس

همانطور که گفتیم تجهیزات کنفرانس‌های ویدیویی به سه گروه محیطی، سخت‌افزاری و نرم‌افزای تقسیم می‌شوند. آشنایی با تجهیزات سیستمی یکی از موارد مهم برای راه اندازی ویدئو کنفرانس است چرا که با شناخت شرایط محیطی مانند سرعت اینترنت می‌توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

شبکه ویدئو کنفرانس با پهنای باند زیاد

یکی از مهمترین موارد در تجهیزات سیستمی قبل از راه اندازی ویدئو کنفرانس پهنای باند شبکه محیط کار است. برای آنکه بتوانید یک کنفرانس با کیفیت تصویر و صدا مطلوب داشته باشید باید از میزان سرعت اینترنت محل مطلع باشید. هر چه سرعت اینترنت بیشتر باشد تصاویر با کیفیت بهتری دریافت می‌شوند. از دیگر نکات قابل توجه در این زمینه عدم استفاده سایر افراد در زمان کنفرانس است.

وب کم با وضوح تصویر بالا

یکی از مهم‌ترین موارد برای راه اندازی ویدئو کنفرانس استفاده از وب کم یا دوربین است. این تجهیزات باید از از کیفیت و وضوح تصویر بالایی برخوردار باشند تا بتوان یک کنفرانس را با شرایط استاندارد برگزار کرد.

پردازشگر کامپیوتری

از دیگر تجهیزات سیستمی برای راه اندازی ویدئو کنفرانس می‌توان به پردازشگر کامپیوتر اشاره کرد. برای انتقال تصاویر و صدا با کیفیت بالا باید از سیستم‌هایی با پردازنده‌های قوی و جدید استفاده کنید اگر کامپیوتر شما قدیمی باشد، صدا و تصاویر با کیفیت پایینی منتقل می‌شوند.

امکانات سخت افزاری برای راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس

تجهیزات سخت افزاری از دیگر عوامل مهم برای شروع و راه اندازی ویدئو کنفرانس هستند، به همین دلیل باید در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید و آن‌ها را از یک برند معتبر تهیه کنید. ویژگی‌های این امکانات به نوع کاربرد شما و تعداد افراد حاضر در کنفرانس بستگی دارد.

نوع سیستم ویدیو کنفرانس

یکی از مهمترین ابزارها برای راه اندازی ویدئو کنفرانس، سیستم ویدیو کنفرانس است. انتخاب صحیح نوع این سیستم با توجه به کاربردها و ویژگی‌های هر کدام  باید انجام شود. برای مثال سیستم ویدئو کنفرانس برای اتاق‌هایی با جمعیت بالا با سیستمی برای اتاق‌های کم جمعیت بسیار متفاوت است و هر کدام قیمت متفاوتی دارند.

اندازه و وضوح صفحه نمایش

از دیگر موارد حائز اهمیت برای راه اندازی ویدئو کنفرانس اندازه و وضوح صفحه نمایش استفاده شده در سیستم است. این ویژگی‌ها به نوع اتاق کنفرانس نیز بستگی دارند، اگر اتاق کنفرانس کوچک باشد باید از صفحه نمایشی کوچک‌تر و رزولوشن معمولی 4k استفاده شود اما هرچه اتاق بزرگتر شود اندازه و رزولوشن صفحه نمایش نیز افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از میکروفون برای انتقال مطلوب صوت

اگر قصد راه اندازی ویدئو کنفرانس با کیفیت صدا مطلوب را دارید بهتر است از میکروفون‌هایی با قدرت بالا استفاده کنید. انتخاب میکروفون نیز مانند سایر تجهیزات سیستم‌های ویدئویی باید با توجه به نوع کاربرد آن باشد.

تجهیزات نرم افزاری سیستم‌های ویدئو کنفرانس

تجهیزات نرم افزاری از دیگر عواملی هستند که برای راه اندازی ویدئو کنفرانس بسیار اهمیت دارند. در واقع این سیستم مهمترین کار یعنی برقراری ارتباط تصویری بین افراد را انجام می‌دهد و در صورت عدم وجود این برنامه هیچ ارتباطی شکل نمی‌گیرد. نرم افزارهای ویدیو کنفرانس در دو نسخه کامپیوتری و تلفن همراه در دسترس هستند.

استفاده از نرم افزار های ویدئو کنفرانس

استفاده از نرم‌افزارهای ویدیو کنفرانسی از دیگر عوامل در هنگام راه اندازی ویدئو کنفرانس هستند. این برنامه‌ها که بر روی کامپیوتر نصب می‌شوند، اطلاعات را از طریق وب‌کم و میکروفون دریافت و منتقل می‌کنند. این نرم‌افزاها برخلاف دیگر برنامه‌ها مانند Skype for Business  و Google Hangouts  که برای کنفرانس‌هایی با تعداد محدود مناسب هستند، ظرفیت پشتیبانی از جلسه‌ها و کنفرانس‌های با تعداد زیاد را دارند.

نرم افزار ویدیو کنفرانس برای تلفن همراه

اگر قصد راه اندازی ویدئو کنفرانس برای کسب و کار خود را دارید اما جزو آن دسته از افراد همیشه در سفر هستید و برای شرکت در کنفرانس‌ها و جلسات کاری خود زمان کافی ندارید، استفاده از اپلیکیشن‌های ویدئو کنفرانس تلفن همراه بهترین گزینه است. برای استفاده از این برنامه‌ها فقط کافی است به اینترنت با سرعت قابل قبول دسترسی داشته باشید.

کلام آخر

با گسترش اینترنت بسیاری از راه‌هار ارتباطی تغییر کردند. در این میان سیستم ویدئو کنفرانس یکی از بزرگترین تغییرات را در شیوه برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات ایجاد کرده است. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با تجهیزاتی که برای راه اندازی ویدئو کنفرانس مهم است، آشنا کنیم تا در زمان خرید با مشکل مواجه نشوید. شما نیز اگر جلساتی را با استفاده از این سیستم کنفرانسی برگزار کرده‌اید، تجربه خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.