با ما تماس بگیرید: 03136670004

نکات مهم برای خرید سانترال تحت شبکه

تلفن‌های ویپ یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای بسیاری از کسب و کارها هستند اما قبل از خرید سانترال تحت شبکه نیاز به رعایت نکات بسیار مهمی است.
نکات مهم برای خرید سانترال تحت شبکه

یکی از جدیدترین ابزارهای استفاده شده در سیستم‌های ارتباطی سانترال‌های تحت شبکه هستند که امکانات متعددی مانند سرویس‌های مخابرات را در اختیار کاربران خود می‌گذارند. این سیستم نسبت به سیستم‌های سنتی مزیت‌های بهتری دارد، به همین دلیل است که صاحبان کسب و کارها تمایل به استفاده از این نوع سانترال‌ها دارند. هر سانترال با توجه به کاربردی که کاربر از آن می‌خواهد دارای ویژگی‌های متفاوتی است و نیاز است در زمان انتخاب و خرید سانترال های تحت شبکه به این موارد توجه کرد و سیستمی مطابق با نیازهای خود در را تهیه کرد. شما نیز اگر قصد خرید Voip با این سیستم را دارید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مزایا استفاده از سانترال تحت شبکه چیست؟

یکی از مهمترین مزایای خرید سانترال تحت شبکه امکان برقراری تماس بین چند شعبه و شخص بدون پرداخت هزینه است. همچنین داشتن اپراتور گویا و پشتیبانی یک اپراتور از دیگر خطوط شهری از دیگر مزیت‌های این سیستم برای سازمان‌هایی با شعبه‌های متعدد است.

در هنگام خرید سانترال تحت شبکه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در زمان خرید سانترال تحت شبکه همانند دیگر تجهیزات نتورک باید به ویژگی‌های مهمی درباره نوع کاربرد و مشخصات آن‌ها توجه کرد. بسیاری از امکانات IP PBX به صورت کلی مهم است اما برخی از آن‌ها نیز باید با توجه به نیاز کاربر انتخاب شوند. در ادامه با برخی از این موارد بیشتر آشنا می‌شوید.

برقراری تماس همزمان

بسیاری از مراکز تلفن تنها قادر به پشتیبانی از ۳۰ یا ۵۰ شماره داخلی هستند که این مسئله اصلا برای بعضی از کسب و کارها کافی نیست بلکه باید تعداد تماس‌هایی که به صورت همزمان گرفته می‌شود، نیز مشخص شود. به همین دلیل باید در هنگام خرید سانترال تحت شبکه به ویژگی CONCURRENT CALL یا تماس همزمان بسیار توجه کنید.

کدک های پشتیبانی شده

کدک های صوتی از دیگر نکات مهم برای خرید سانترال تحت شبکه هستند. این کدک‌ها باعث کوتاه شدن صوت و کم شدن پهنای باند در هنگام برقراری تماس می‌شوند و در نتیجه پیام در مدت زمان کمتری منتقل می‌شود.

پردازشگر با قدرت بالا و کیفیت صدا مطلوب

مطلوب و با کیفیت بودن صدا و پردازنده از دیگر موارد برای خرید سانترال تحت شبکه هستند. برقراری تماس‌های بین المللی یکی از کاربردهای تلفن‌های تحت شبکه است و به همین دلیل باید بتوانند پیام را با بهترین کیفیت منتقل کنند و بهترین گزینه برای این کار استفاده از دستگاه‌هایی با این سیستم است.

ارائه سرویس های جانبی

اگر قصد دارید ابزارهای ارتباطی کسب و کار خود را یکپارچه کنید، بهتر است در زمان خرید سانترال تحت شبکه از سیستمی که امکان پشتیبانی از نرم افزارهای فکس یا نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را ارائه می‌کند، استفاده کنید.

تعداد خطوط شهری و داخلی ها

تعداد خط‌های شهری و داخلی که در یک شرکت یا سازمان استفاده می‌شود از دیگر موارد حائز اهمیت خرید سانترال تحت شبکه هستند. یکی از راه‌های افزایش این خطوط بالا بردن تعداد ترانک و گیتوی این تلفن‌ها است اما این کار می‌تواند بر روی کیفیت تماس‌ها تاثیر گذار باشد و آن را کاهش دهد. از همین رو بهتر است از سیستم سانترال که به خط‌های داخلی و شهری با تعداد بالا دسترسی دارند، استفاده کنید.

کلام آخر

در هنگام خرید سانترال شبکه و دیگر تجهیزات راه‌اندازی یک نتورک موارد بسیاری هستند که باید به آن‌ها توجه کرد و دستگاه‌ها را براساس کاربردهایی که دارند انتخاب کرد. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با تعدادی از این نکات آشنا کنیم تا در زمان خرید دچار مشکل نشوید. شما نیز اگر تجربه استفاده از سیستم سانترال تحت شبکه را دارید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.