با ما تماس بگیرید: 03136670004

هر آنچه که درباره سیستم ویدئو کنفرانس باید بدانید

هر آنچه درباره سیستم ویدئو کنفرانس لازم است بدانید، از انواع آن، موارد استفاده، تجهیزات مورد نیاز و… را در این مقاله بخوانید.
هر آنچه که درباره سیستم ویدئو کنفرانس باید بدانید

از مدیریت تیم‌ها از راه دور گرفته تا انجام معاملات تجاری در خارج از کشور همه نیازمند ویدئو کنفرانس هستند و روز به روز به دلیل ارتباط بیشتری که بین جوامع شکل می‌گیرد، استفاده از این محصول با رشد بیشتری مواجه خواهد بود. این بدان معنا است که شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به منظور دستیابی به موفقیت می‌توانند با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس رابطه قوی‌تر و بهتری را با مشتریان خود برقرار کنند. در ادامه به تمامی آنچه باید درباره سیستم ویدئو کنفرانس بدانید، خواهیم پرداخت.

تجهیزات مورد نیاز برای کنفرانس ویدئویی

به منظور استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس به تجهیزات مختلفی نیاز است که از جمله آن‌ها عبارتند از:
صفحه نمایش: لپ تاپ، مانیتور، تلویزیون و …
میکروفون و دوربین
بلندگو
اینترنت
نرم افزار ویدئو کنفرانس
وجود تمامی تجهیزات اشاره شده برای راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس ضروری است و در صورت عدم وجود یکی از این تجهیزات نمی‌توان از این سیستم به درستی استفاده کرد.

انواع سیستم‌های ویدئو کنفرانس

با توجه به نیاز شرکت و نوع کسب و کاری که دارید، می‌توانید یکی از انواع سیستم‌های ویدئو کنفرانس را تهیه کنید و از امکانات آن بهره‌مند شوید:

سیستم ویدئو کنفرانس Telepresence

امکان شبیه سازی یک جلسه حضوری را با استفاده از مانیتورها و صفحه نمایش‌های چندگانه فراهم می‌کند.

سیستم ویدئو کنفرانس دسکتاپ

همه سخت افزارها و نرم افزارهای ویدئو کنفرانس در رایانه یا لپ تاپ تعبیه شده اند.

سیستم ویدئو کنفرانس اتاقی

تمامی امکانات مورد نیاز برای ویدئو کنفرانس در اتاقی تعبیه شده است.
فرقی نمی‌کند که شما کدام یک از این سیستم‌ها را مورد استفاده قرار دهند. مهم این است که بهره‌مندی از هریک از سیستم های ویدئو کنفرانس این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید ارتباط محکم‌تری با مشتریان، همکاران و کارمندان‌تان داشته باشید.

موارد استفاده از ویدئو کنفرانس

1. برگزاری جلسات تیمی
2. وبینار
3. آموزش و پشتیبانی
4. مصاحبه شغلی
5.  پزشکی

1. برگزاری جلسات تیمی

اگر شما از آن دسته مدیران پرمشغله‌ای هستید که دائما برای جلسات کاری در حال سفر هستید و زمان کافی برای ارتباط با تیم خود را ندارید، از بهترین گزینه‌های پیش رو استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس است. سیستم ویدئو کنفرانس این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید به آسانی با کارمندان خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و باعث افزایش بهروه‌وری تیم‌تان شوید.

2. وبینار

فرض کلی برای انجام وبینار آن است که شما بتوانید صدا و تصویر با کیفیتی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید تا بتوانند از اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می‌دهید، استفاده کنند. در صورتی مخاطب نتواند تصویر مناسبی از شما دریافت کند، به شنونده تبدیل خواهد شد که این موضوع اصلا برای وی خوشایند نیست. به منظور رفع این مشکل و ارائه تصویر باکیفیت تنها راه حل پیش رو استفاده از سیستم‌های ویدئو کنفرانس است.

3. آموزش و پشتیبانی یک به یک

با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس می‌توانید، به صورت خصوصی به کارمند، دانشجو یا هنرجوی خود آموزش دهید یا حتی در صورت نیاز برای پشتیبانی به مشتریان‌تان از این سیستم استفاده کنید. استفاده از چنین سیستمی برای آموزش و پشتیبانی این امکان را فراهم می‌آورد تا بتواند انتقال اطلاعات را با کیفیت بهتری انجام دهید و شاهد رضایت مشتریان‌تان باشید.

4. مصاحبه شغلی

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌ها به استخدام کارمندان به صورت دورکاری روی آورده‌اند، از بهترین تجهیزاتی که می‌تواند در مسیر استخدام کارمند جدید تاثیرگذار باشد، سیستم ویدئو کنفرانس است. با استفاده از این سیستم شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به فراهم کردن شرایط خاصی مصاحبه شغلی را با کیفیت بسیار بالایی انجام دهید و کارمند جدید خود را انتخاب کنید.

5. پزشکی

از اصلی‌ترین کاربردهایی سیستم ویدئو کنفرانس آن است که امروزه می‌توان با استفاده از این سیستم از راه دور حتی عمل‌های جراحی بسیار دشوار را انجام داد و به نتایج مطلوبی دست یافت.

 سخن آخر

با توجه به آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که ویدئو کنفرانس از کاربردی‌ترین محصولاتی است که در عصر حاضر استفاده از آن با رشد بالاتری همراه شده است. این سیستم با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بسترهایی را ایجاد می‌کند تا کاربران از سراسر جهان بتوانند با یکدیگر ارتباط بهتری برقرار کنند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.