با ما تماس بگیرید: 03136670004

کاربردهای تلفن ویپ در دانشگاه ها

تلفن های ویپ در دانشگاه ها و مراکز آموزشی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا استفاده از آن‌ها سهولت و سرعت در برقرار تماس را به همراه دارد.
کاربردهای تلفن ویپ در دانشگاه ها

صحبت کردن و برقراری ارتباط یکی از مهمترین نیازهای بشریت در طول تاریخ بوده است به همین دلیل مکان‌ها و ابزارهای ویژه‌ای برای رفع این نیاز تولید شده‌اند. دانشگاه از جمله مکان‌هایی است که می‌توان بدون نگرانی به بحث و انتقال تجربیات بین دانشجویان و استادان پرداخت اما این سخنرانی‌ها و جلسات نیز نیاز به بسترهای قابل اعتماد و مناسب دارند. یکی از قابل اعتمادترین بسترها برای مراکز آموزشی مخصوصا دانشگاه‌ها تلفن های تحت شبکه یا Voip است. شما نیز اگر قصد استفاده از این تجهیزات را برای مراکز آموزشی خود دارید همراه ما باشید تا با کاربردهای ویپ در دانشگاه ها بیشتر آشنا شوید و بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

چگونه استفاده از ویپ در دانشگاه ها می‌تواند باعث بهبود تجربه تدریس و یادگیری شود؟

به کمک ویپ در دانشگاه ها می‌توان فرایندهای آموزشی و یادگیری را تقویت کرد. از دیگر ویژگی‌های VoIP در این مراکز بهبود تعامل و ترغیب همکاری بین استاد و دانشجو است. در ادامه به بررسی چند روش برای بالا بردن فرصت‌های یادگیری به کمک ویپ اشاره می‌کنیم.

برقراری ارتباط بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های زمانی و مکانی

از مهمترین موارد استفاده‌ از تلفن ویپ در دانشگاه ها امکان برقراری ارتباط و تعامل دانشجویان و استادان با مجامع علمی خارج از کشور بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های مکانی و زمانی است.

دریافت و اشتراک گذاری آسان داده‌ها

ایجاد بستری آسان برای دانشجویان و اساتید مستقر در شهرها و کشورهای دیگر برای دریافت و انتقال اطلاعاتی مانند متن، تصاویر، عکس، صدا و … از دیگر کاربردهای تلفن ویپ در دانشگاه ها برای افزایش مهارت‌های دانشجویان و پرورش خلاقیت است.

برگزاری کلاس‌ها از راه دور و گسترش تجربه یادگیری

از دیگر کاربردهای ویپ در دانشگاه ها می‌توان به برگزاری کلاس‌ها از راه دور را نام برد. با کمک VoIP و سیستم کنفرانس ویدئویی دانشجویان می‌توانند با اساتید مستقر در خارج از کشور یا حتی شهرهای دیگر ارتباط برقرار کرد و در نتیجه از آخرین دانش روز بهره‌مند شوند.

دسترسی نامحدود دانشجویان و اساتید به اطلاعات

دیگر کاربرد تلفن ویپ در دانشگاه ها عدم دسترسی محدود به اطلاعات است. دانشجویان و اساتید می‌توانند از طریق تلفن‌های همراه خود با کمک تلفن های تحت شبکه و به صورت آنلاین به جدیدترین اطلاعات و منابعی مانند کتاب‌های الکترونیکی دسترسی داشته باشند.

مهمترین ویژگی‌های استفاده از VoIP برای مدیران و اساتید دانشگاه

به کمک تلفن ویپ در دانشگاه ها رئیس و اساتید دانشگاه می‌توانند نظارت بهتری بر فعالیت‌های دانشجویان داشته باشند. همچنین استفاده از این تجهیزات باعث کاهش هزینه‌های مدیریتی می‌شود.
از دیگر مزیت‌های ویپ در دانشگاه ها برای اساتید می‌توان به عدم برگزاری کلاس‌های فیزیکی اشاره کرد. مدیران و اساتید می‌توانند با کمک ابزارهایی مانند VoIP و لپ تاپ یا تلفن‌های هوشمند و نرم‌افزارهای تماس تصویری کلاس‌های مجازی را برای دانشجویان موسسه خود آماده کنند.
ضبط تماس و نظارت بر کلاس از دیگر ویژگی‌های ویپ در دانشگاه برای اساتید و مسئولین است. با کمک این تجهیزات و برای بهبود کیفیت آموزش تمام ساعات کلاس ضبط می‌شود و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و از این طریق می‌توانند آرشیوی کامل از کل ساعات آموزشی را در اختیار داشته باشند.
بهبود سیستم مدیریتی در دانشگاه‌ها از دیگر مزایای ویپ در دانشگاه ها است. مدیر هر بخش می‌تواند به کمک این تجهیزات عملکرد دانشجویان و اساتید را بررسی کند و همچنین به بسیاری از گزارش‌های آن‌ها نیز دسترسی داشته باشد.

افزایش امنیت و کاهش هزینه‌ها در دانشگاه به کمک تجهیزات ویپ

یکی از مهمترین دلایل استفاده از ویپ در دانشگاه ها امنیت بالای این تجهیزات است. با کمک این تجهیزات می‌توان پیام‌های اضطراری را به سرعت بین دانشجویان و اساتید منتقل کرد. همچنین به کمک VoIP می‌توان پیام‌هایی را ضبط و در صورت نیاز آن‌ها را از بلندگوهای ساختمان پخش کرد. از دیگر مزایای ویپ‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌ها اشاره کرد. تماس‌های یک مرکز آموزشی در  طول روز بسیار زیاد است به همین دلیل می‌تواند هزینه‌های بالایی داشته باشد. با کمک ویپ می‌توان از تماس‌های مخابراتی برای مسافت‌های طولانی استفاده نکرد که همین امر باعث صرفه جویی در هزینه‌های دانشگاه می‌شود.

کلام آخر

یکی از مهمترین حوزه‌ها که با پیشرفت تکنولوژی تغییر بسیار بزرگی کرد، حوزه ارتباطات است. تلفن های ویپ یکی از بهترین تجهیزات در این زمینه هستند و به کمک آن‌ها تغییرات بسیاری در صنعت‌های مختلف مانند آموزش و پزشکی ایجاد شده است. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با کاربردها و ویژگی‌های ویپ در دانشگاه ها آشنا کنیم تا بتوانید تاثیر بهتری در مراکز آموزشی خود ایجاد کنید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.