با ما تماس بگیرید: 03136670004

کاربردهای ویدئو کنفرانس در بیمارستان چیست؟

تکنولوژی و فناوری در همه شاخه‌ها از جمله پزشکی پیشرفت بسیاری کرده است. در این میان یکی از مهمترین این تکنولوژی‌ها استفاده از ویدئو کنفرانس در بیمارستان ها است.
کاربردهای ویدئو کنفرانس در بیمارستان چیست؟

دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم عصر تکنولوژی است و نیاز به ابزارهای پیشرفته‌ای دارد. از میان تمام کسب و کارهایی که با ورود تجهیزات مدرن تغییر کردند، می‌توان به پزشکی که از مهمترین آن‌ها است، اشاره کرد. روزانه افراد زیادی بنا به دلایل متفاوت در بیمارستان‌ها بستری یا در اتاق‌های عمل تحت جراحی قرار می‌گیرند به همین دلیل باید از ابزارهای بروز برای این حرفه استفاده شود. یکی از مهمترین ابزارها که با ورود به این صنعت تحولی عظیم را ایجاد کرد، سیستم‌های کنفرانس ویدئویی هستند. شما نیز به عنوان یکی از مدیران کسب و کارهای فعال در حوزه پزشکی اگر قصد استفاده از این سیستم را دارید، همراه ما باشید تا شما را با کاربرد ویدئو کنفرانس در بیمارستان ها آشنا کنیم.
جراحی کردن از راه دور مهمترین کاربرد ویدئو کنفرانس در بیمارستان
یکی از مهمترین مزایا استفاده از ویدئو کنفرانس در بیمارستان ها امکان جراحی بیمار از راه دور است. بسیاری از عمل‌ها و جراحی‌های مهم هستند که نیاز به حضور یک پزشک مجرب‌تر دارند اما به دلیل وجود فواصل زمانی و مکانی این امکان وجود ندارد. برای رفع این مشکل سیستم‌های کنفرانس ویدیویی به واسطه برقراری ارتباط با فاصله‌های زیاد بهترین گزینه هستند.

ضبط کردن وقایع در اتاق بیمار

یکی دیگر از کاربردهای قابل توجه ویدئو کنفرانس در بیمارستان، ضبط کردن تمام اتفاقات در اتاق بیمار است. بسیاری از پرستاران و بهیاران در زمان توضیح دادن علائم روزانه بیمار ممکن است مواردی را فراموش کنند اما این سیستم با ضبط تمامی وقایعی که در اتاق بیمار رخ می‌دهد، می‌تواند بهترین مرجع برای مشاوره پزشک و دادن نسخه باشد.

برگزاری دوره‌های آموزشی پزشکی از راه دور

کاربرد دیگر ویدئو کنفرانس در بیمارستان ها و دانشگاه‌های پزشکی برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان و مشاوره برای بیماران است. با استفاده از این سیستم بسیاری از هزینه‌های رفت و آمد کاهش پیدا می‌کنند و تمامی دانشجویان پزشکی می‌توانند همه مراحل جراحی یک بیمار را همزمان و بدون مشکل ببینند.

برگزاری جلسات مشاوره‌ای با پزشکان همکار

تشخیص برخی از بیماری‌ها بسیار دشوار است و بسیاری از پزشکان نیاز به مشورت کردن با همکاران خود را دارند. از دیگر کاربردهای ویدئو کنفرانس در بیمارستان می‌توان به این موضوع اشاره کرد. با این روش پزشکان حتی اگر در شهرها یا کشورهای دیگر نیز ساکن باشند، می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند و اطلاعات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

قرار دادن سیستم کنفرانس ویدیویی در ICU

یکی از مهمترین اتاق‌ها بعد از اتاق عمل در بیمارستان‌ها، اتاق ICU است. ممکن است در مدت زمانی که بیمار در اتاق بستری است، اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد که نیاز به حضور پزشک باشد اما متاسفانه این مسئله در هر لحظه امکان پذیر نیست از همین جهت از ویدئو کنفرانس در بیمارستان ها استفاده می‌شود. پزشک معالج بیمار می‌تواند در هر لحظه با استفاده از این سیستم بر بیمار خود نظارت داشته باشد.

کلام آخر

وارد شدن تکنولوژی به زندگی بشر و پیشرفت هر لحظه آن تاثیرات بسیاری در برطرف شدن بسیاری از مشکلات و موانع داشته است. با استفاده از ویدئو کنفرانس در بیمارستان می‌توان از بروز بسیاری از اتفاقات جلوگیری کرد و نقش مهمتری در سلامت بیمار ایجاد کرد. شما نیز اگر تجربه استفاده از این سیستم را به عنوان پزشک، رئیس بیمارستان یا بیمار داشته‌اید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.