کاربردهای ویپ در شرکت های کوچک
کاربردهای ویپ در شرکت های کوچک نیز همچون شرکت های بزرگ بسیار متنوع بوده و همین امر سبب اهمیت این محصول شده است.
یکی از بزرگترین تصورات غلط مردم درباره Voip این است که، این سیستم تنها برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است و مدیران کسب و کارهای کوچک نمیتوانند از آنها استفاده کنند. ویپ به کاربران خود این امکان را میدهد تا با یک خط معمولی تلفن و با کمک اینترنت تماسها را دریافت و صداها را از طریق کدکها به بستههای دیجیتالی تبدیل و ارسال کنند. اما استفاده از ویپ در شرکت های کوچک چه مزایایی دارد؟ آیا این کسب و کارها نیز میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند؟ در ادامه همراه ما باشید تا با این ابزار و مزیتهای آن آشنا شوید.
۱) بالا بودن کیفیت تماس از بهترین کاربردهای ویپ در شرکت های کوچک
یکی از مهمترین مزیتهای ویپ در شرکت های کوچک بهبود کیفیت صدا در هنگام برقراری تماس است. با کمک Voip بسیاری از کسب و کارها میتوانند حتی با کمک خطوط تلفن سنتی خود و با استفاده از اینترنت از تلفنهای تحت شبکه استفاده کنند.
۲) استفاده چند منظوره از ویپ
از دیگر کاربردهای مهم ویپ در شرکت های کوچک میتوان به استفاده چند منظوره از این دستگاهها اشاره کرد. با کمک Voip می توان تماسهای صوتی، ویدئو کنفرانس، ارسال و دریافت فکس، ایمیل صوتی و دیگر کارهایی که نیاز به ابزارهای مجزا و پر هزینه دارند را با کمترین هزینه انجام داد.
۳) امنیت
امنیت برقرای تماس یکی از مهمترین کاربردهای ویپ در شرکت های کوچک و بزرگ است. این سیستمها برخلاف خطوط تلفن سنتی به صورت کاملا استاندارد رمزگذاری شدهاند و نمیتوان به راحتی از دادههای آنها استفاده کرد.
۴) قابلیت انتقال تماسها
از دیگر مزیتهای ویپ در شرکت های کوچک میتوان به برقراری تماسها در هر نقطهای از دنیا اشاره کرد که تنها نیاز به دسترسی به اینترنت دارد. همچنین با کمک Voip میتوان ساعتهای برقراری تماس را برنامهریزی کرد یا تماس را به صورت مستقیم به دیگر اعضای شرکت منتقل کرد.
۵) پاسخگویی خودکار
از دیگر ویژگیهایی که برای ویپ در شرکت های کوچک مورد استفاده قرار میگیرد، پاسخگویی خودکار بعد از پایان ساعت اداری است. با کمک این سیستم حتی در روزهای تعطیل هیچ تماسی بدون پاسخ نمیماند.
۶) ضبط تمامی مکالمات
دیگر مزیت استفاده از ویپ در شرکت های کوچک، ضبط مکالمات مشتریان و کارمندان است. این سیستم به مشتری و مدیر هر بخش کمک میکند تا تماسهای مهم را از دست ندهند و در صورت نیاز به بررسی مسئلهای بتوان از آنها مجددا استفاده کرد.
۷) افزایش یافتن میزان بهرهوری در کار
یکی از بزرگترین مشکلاتی که در هنگام برقرای تماس با استفاده از خطوط سنتی رخ میدهد، برقراری تماس تلفنی همزمان دو نفر است که در نتیجه باعث کاهش یافتن عملکرد در هر دو نفر میشود اما استفاده از تلفن های ویپ بسیار آسانتر است چرا که میتوان تماسها را از قبل برنامه ریزی و به دیگر تلفنها منتقل کرد. با کمک این مزیت ویپ در شرکت های کوچک بهرهوری کارمندان نیز افزایش پیدا میکنند و به رشد بهتری میرسد.
۸) کاهش هزینههای شرکت
همانطور که میدانید کسب و کارهای کوچک در ابتدا سود چندانی ندارند به همین دلیل ممکن است با بالا رفتن هزینهها از ادامه دادن پشیمان شوند اما با کمک ویپ در شرکت های کوچک این مشکل تا حدودی برطرف شده است. تماسهای بین المللی با تلفنها آنالوگ هزینههای بسیاری داشت اما Voip توانسته با برقرای تماس با کمک اینترنت این هزینهها را کاهش دهد. همچنین با کمک این سیستم میتوان کنفرانس ویدئویی با مشتریان خارج از کشور برقرار کرد در نتیجه هزینه سفرهای خارجی نیز کم میشود.
کلام آخر
استفاده از ویپ در شرکت های کوچک تاثیر بسیار زیادی در رشد و پیشرفت این کسب و کارها داشته است و توانسته برخی از مشکلات آنها را رفع کند. شما چه کاربردهای دیگری از این سیستمها برای کسب و کارهای کوچک میشناسید؟ با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.