پشتیبانی شبکه چیست؟
در یک مفهوم گسترده، پشتیبانی شبکه با هر چیزی که شبکه کامپیوتری سازمان شما را در حال اجرا، سازنده و بهروز نگه میدارد، ارتباط دارد. انجام این کارها اطمینان می دهد که دستگاه های شما سالم هستند و سخت افزار، نرم افزار و دستگاه های شخصی شما سازگار هستند و درست کار می کنند و این که ازدحام وجود ندارد - که پهنای باند شبکه به اندازه کافی است و ترافیک شبکه می تواند به راحتی بین نودها جا به جا شود.
خدماتی که شبکه های سنتی و نسل بعدی را فعال و راه اندازی می کند ، معماری شبکه، حجم کاری و الگوهای ترافیک در حال تغییر هستند. مدیریت زیرساختهای شبکه سنتی یا نسل بعدی به طور فزایندهای به دانش، تخصص و فناوری بیشتری نیاز دارد که بسیاری از بخشهای فناوری اطلاعات داخلی توانایی انجام آن را دارند.
این همچنین به معنای حمایت از افرادی است که از تجهیزات استفاده می کنند، یعنی شما، «کاربر نهایی».
به طور خاص، پشتیبانی شبکه شامل همه چیز است، از وظایف تعمیر و نگهداری منظم، آزمایش و عیبیابی مشکلات تا طراحی و توسعه ویژگیهای جدید برای افزایش عملکرد و بهرهوری شما.
متخصصان پشتیبانی شبکه های کامپیوتری که به آنها متخصص پشتیبانی فنی نیز گفته می شود، افرادی هستند که این وظایف را انجام می دهند. آنها مشکلات شبکه کامپیوتری را تجزیه و تحلیل، عیب یابی و ارزیابی می کنند و نقش مهمی در نگهداری معمول شبکه های سازمان خود مانند انجام پشتیبان گیری از فایل ها و به روز رسانی سیستم ایفا می کنند. یک متخصص پشتیبانی شبکه ممکن است بخشی از تیم پشتیبانی داخلی IT سازمان باشد یا به عنوان بخشی از کارکنان پشتیبانی فنی یک ارائه دهنده فناوری شبکه شخص ثالث خدمات ارائه دهد.
عامل انسانی در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری
«کاربر نهایی» یک اصطلاح مفید برای متخصصان پشتیبانی شبکه است، اما در شرکت تکفانت ما معتقدیم مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که «کاربران نهایی» افراد هستند ، افرادی که شاید دانش کافی برای انجام کارهای روتین شبکه و سیستم ها را نداشته باشند . بسیاری از ما کامپیوترهایی را که استفاده می کنیم، بیشتر از ماشین هایی که در حال رانندگی هستیم، درک نمی کنیم. همانطور که ما به "مکانیک خودرو" خود برای کمک به مشکلات خود اعتماد داریم، باید به تیم پشتیبانی شبکه خود نیز اعتماد کنیم.
اعتماد در یک شبکه کامپیوتری به دلیل طیف گسترده ای از چیزهایی که ممکن است به طور روزانه اشتباه پیش برود، اهمیت بیشتری دارد. از بسیاری جهات، فناوری اطلاعات یک عمل درست مانند پزشکی است. (به استثنای این که انسان بی نهایت ارزشمندتر از کامپیوتر است!) ما چیزهای زیادی در مورد بدن انسان و علم می دانیم، اما چیزهای زیادی وجود دارد که نمی دانیم. خیلی چیزها غیر قابل پیش بینی است. سیستم های ارگانیک زیادی وجود دارد و شکاف بزرگی از دانش در مورد نحوه تعامل سیستم ها وجود دارد. در دنیای کامپیوتر هم همینطور است. در صنعت فناوری اطلاعات، اصطلاحی وجود دارد که ما از آن استفاده می کنیم . هنگامی که یک سیستم کامپیوتری یا یک برنامه کاربردی ایجاد می شود، تحت شرایط مختلفی آزمایش می شود. اما در هر شرایطی نمی توان آن را آزمایش کرد. هنگامی که آن سیستم یا برنامه رایانه ای در نهایت برای عموم منتشر شد، گفته می شود که "In The Wild" است. ما نمیتوانیم هر چیزی را که در تماس آن سیستم یا برنامه کامپیوتری با سیستمهای دیگر یا برنامههایی که هرگز با آنها آزمایش نشدهاند، پیشبینی کنیم. این به تنهایی میزان زیادی از عدم دقت و آزمایش در عیب یابی را معرفی می کند. برای موفقیت، یک متخصص پشتیبانی شبکه باید محقق خوبی باشد و بر قوانین اساسی منطق تکیه کند.
در پایان، پشتیبانی شبکه همه چیز در خدمت به مردم است.هدف واقعی متخصصان فناوری اطلاعات خدمت به مردم است. مسئولیت ما کمک به آنها برای تسلط بر تجهیزات فنی آنهاست.ما میدانیم که یک متخصص پشتیبانی فنی خوب بودن در درجه اول به معنای دوست داشتن مردم است! ما می خواهیم به آنها خدمت کنیم. ما معتقدیم که همه باهوش هستند - همه ما در کاری خوب هستیم - فقط در زمینه های مختلف تخصص داریم!
در این راستا شرکت تکفانت با سازمانهای توسعهیافته و هم چنین شرکت ها و سازمان های کوچک همکاری میکند تا بهترین ترکیب از افراد، فرآیندها و ابزارها را برای امن و در دسترس نگهداشتن محیطهای شبکه فراهم کند.
متخصصین ما با شما مشورت میکنند تا یک قرارداد خدماتی متناسب با نیازهای زیرساختی و بودجه شما تنظیم کنند. شما با برون سپاری، می توانید از انجام وظایف وقت گیر مانند عیب یابی، نظارت بر سلامت شبکه، پیکربندی، و تامین دور شوید.