پشتیبانی و نگهداری ساختار IT سازمان ها ، ادارات و بانک ها
گروه تکفانت در راستای شناخت نیازمندیهای هر سازمان و پاسخگویی به آنها در حوزه طراحی زیرساخت ارتباطی دادهها و ارسال امن داده ها که شریان حیاتی هر نهاد به شمار میآیند ، اجرای پروژه های نگهداری و تعمیرات (نت) سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و شبکه ، در قالب نظام جامع پشتیبانی و نگهداری ساختارIT در سازمانها و شرکتهایی که از فناوری اطلاعات بطور موثری بهره میبرند را پیشنهاد می کند، چرا که نیاز به کنترل مداوم ساختار فیزیکی، وضعیت منطقی، و امنیت شبکه کامپیوتری همواره وجود دارد که در صورت انجام نشدن این امور ممکن است لطمات جبرانناپذیری نظیر نارضایتی مشتریان، عدم ثبت صحیح و کامل اطلاعات، کند شدن روالهای کاری، وقفه در کار شبکه و تجهیزات سخت افزاری و کاهش کارایی آنها و ... را برای سازمان به دنبال داشته باشد.
پشتیبانی و نگهداری ساختار IT سازمان ها ، ادارات و بانک ها شامل فازهای زیر می باشد :
بررسی نیاز و کسب شناخت
|
ارائه راه کار
|
استقرار راه کار
|
پشتیبانی
|
در ابتدا مدیر پروژه به همراه کارشناسان گروه تکفانت پس از بازدید اولیه از سخت افزارها و بستر شبکه موجود و مذاکره حضوری با مسئولین و کارشناسان واحد انفورماتیک و همچنین برخی از پرسنل آن سازمان اطلاعات وسیعی درباره نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری آن سازمان بدست خواهند آورد.
|
پس از کسب شناخت و بررسی نیازهای سازمان مشتری و شناخت نقاط ضعف و قوت آن، نوبت به ارائه راه حلی مناسب و جامع از تیم پروژه گروه تکفانت می رسد تا بتوانند کلیه نیازهای سخت افزاری از قبیل بهینه سازی PC ها، تست کامل سخت افزارها ، تست کامل شبکه و رفع عیب نودهای شبکه ، تست کامل روترها و سوئیچها ، تست کامل UPS ها و نیاز های نرم افزاری از قبیل رفع عیوب سیستم عامل ، رفع عیب خطاهای نرم افزاری ناشی از وجود ویروس ، رفع عیب خطاهای نرم افزاری ناشی از عیوب سخت افزاری و ... آن سازمان را پوشش داده و برآورده سازند.
|
همکاری در استقرار، مجموعه خدماتی است که گروه تکفانت به شکل منظم و برنامهریزی شده و از طریق تیمی که برای این کار آموزش دیده و تجربه اندوخته ، برای عملیاتی ساختن و بهرهبرداری بهینه از تجهیزات سخت افزاری و شبکه موجود در آن سازمان ارائه میدهد. در این مرحله مدیر پروژه جهت نظارت بر گامهای اجرایی در طول زمان استقرار راهکار در کنار آن سازمان بوده و از بروز اشکالات احتمالی جلوگیری می نماید .
|
پس از آنکه راهکار پیشنهادی با همکاری تیم پروژه و کارشناسان سازمان مشتری استقرار یافت و نیازهای شناخته شده برطرف گردید مرحله پشتیبانی آغاز می شود . در این مرحله با توجه به چک لیست ارائه شده در پیوست شماره 1 بازدیدهای دوره ای توسط کارشناسان این گروه انجام شده و در این بازدیدها مسائل و مشکلات موجود برطرف می گردد .
|