با ما تماس بگیرید: 03136670004

11 برنامه رایگان ویدئو کنفرانس در سال 2020

در این مقاله با 11 برنامه رایگان ویدئو کنفرانس در سال 2020 آشنا خواهید شد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به آسانی جلسات متعددی برگزار کرد.
11 برنامه رایگان ویدئو کنفرانس در سال 2020

با به وجود آمدن ویروس همه‌گیر کرونا استفاده از ویدئو کنفرانس در سراسر جهان به منظور انجام جلسات و کنفرانس‌ها با رشد بالایی همراه شده است. با توجه به اینکه ویروس کرونا در حال حاضر و تا این زمان غیر قابل پیش بینی بوده و با تمام کسب و کارها و زندگی روزمره ما همراه است، لزوم استفاده از ویدئو کنفرانس پیش از پیش احساس خواهد شد. ارائه دهندگان خدمات ویدئو کنفرانس امکانی را فراهم آورده‌اند تا جلسات با هزاران شرکت کننده نیز فراهم شود. با استفاده از برنامه‌های رایگان ویدئو می‌توان در بسیاری از هزینه‌های خود مانند هزینه‌ها سفر صرفه جویی کنند و باعث افزایش بهره‌وری نیز شوند. در ادامه به معرفی 11 برنامه رایگان ویدئو کنفرانس اشاره خواهیم کرد که هریک امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

1. GoToMeeting

برنامه یکی از بهترین برنامه های رایگان ویدئو کنفرانس است که در بستری امن و ساده امکان برقراری ارتباط را برای همه به ارمغان می‌آورد. برنامه GoToMeeting از امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش نیز برخوردار است و بدین ترتیب می‌توان به آسانی جلسه‌ حضوری را شبیه سازی کرد. برنامه رایگان ویدئو کنفرانس GoToMeeting با مایکروسافت آفیس هماهنگ بوده و در آن نیز امکان ایمیل و چت هم فراهم شده است. نکته قابل توجه آن است که این برنامه در زمان برگزاری ویدئو کنفرانس صوتی کاملا رایگان بوده ولی برای استفاده از امکان ویدئو کنفرانس تصویری باید هزینه کمی برای دسترسی پرداخت شود. همچنین در نسخه رایگان GoToMeeting تنها امکان برقراری تماس میان سه نفر وجود دارد و برای افزایش تعداد افزایش باید هزینه پرداخت شود.

2. RingCentral Video

برنامه رایگان ویدئو کنفرانس RingCentral Video یکی از فوق العاده‌ترین برنامه‌های ارتباطی است که بستری یکپارچه و قابل اعتماد را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. با استفاده از این نرم افزار می‌توان از یک کنفرانس صوتی و تصویری با کیفیت HD بهره‌مند شد و جلسات خود را برگزار کرد. نرم افزار RingCentral Video از امنیت بالایی مانند سایر نرم افزارهای دیگر که در طول از آن‌ها استفاده می‌کنیم، همچون Microsoft Teams, Salesforce, Slack و … برخوردار است.

3. Pexip

Pexip یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای انجام ویدئو کنفرانس است. میزبان این نرم افزار را می‌توان میان وب یا سرویس ابری مانند Microsoft Azure, Google Cloud, or Amazon Web Services  انتخاب کرد.

4. TeamViewer

امنیت نرم افزار TeamViewer تا حدی زیاد است که توانایی رقابت با سیسکو را دارد. صفحه اصلی این نرم افزار با 1.3 میلیارد دستگاه امنیتی، از راه دور پشتیبانی می‌شوند تا امکان برگزاری جلسات آنلاین فراهم شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نرم افزار TeamViewer آن است که امکان برگزاری چندین جلسه را به صورت همزمان در سیستم عامل‌های Mac‌ و در زبانه‌های مرورگر فراهم می‌کند. همچنین این نرم افزار امکان قرار دادن یادداشت را نیز فراهم کرده تا با استفاده از آن بتوان پیام‌ها را به آسانی به دیگران انتقال داد. 
از دیگر ویژگی‌های نرم افزار TeamViewer آن است که از افزونه‌هایی مانند TeamViewer QuickJoin برخوردار بوده که با بهره‌مندی از آن می‌توان به آسانی و در زمان کوتاهی میان مشتریان جلسه برگزار کرد. نصب این افزونه بسیار ساده است و از تمامی سیستم عامل‌های Mac ،Linux ،Android ،Windows Chrome OS و iOS پشتیبانی می‌کند. نرم افزار TeamViewer از امکان چت نیز برخوردار است و با استفاده از آن می‌توان گفت و گوی متنی نیز داشت.

5. ezTalks Meetings

نرم افزار ezTalks Meetings از بهترین نرم افزارهای رایگان ویدئو کنفرانس است که نه تنها امکان برگزاری یک ویدئو کنفرانس تصویری HD را فراهم می‌کند، بلکه تخته سفید آنلاینی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند طرح‌ها و یادداشت‌های خود را روی آن پیاده کنند. این نرم افزار از حداکثر 100 نفر در یک کنفرانس پشتیبانی می‌کند.

6. Cisco Webex

وبکس سیسکو از بهترین و کامل‌ترین برنامه های رایگان ویدئو کنفرانس است که با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بسیار موثر واقع شده است. وبکس سیسکو در نسخه رایگان خود تنها امکان برگزاری کنفرانس میان سه نفر را می‌دهد ولی با خرید لایسنس،  امکان استفاده افراد بیشتری فراهم خواهد بود. کاربرانی که از سیسکو اسپارک استفاده می‌کنند، می‌توانند به آسانی از وبکس استفاده کنند زیرا این دو نرم افزار با یکدیگر همپوشانی دارند. باید گفت وبکس سیسکو انتخابی ایده آل برای تمامی شرکت‌های بزرگ و کوچکی است که امنیت برای آن‌ها حرف اول را می‌زند.

7. Skype

نرم افزار اسکایپ از نرم افزارهای نام آشنایی است که همه با آن آشنا هستند. این نرم افزار امکانی را فراهم آورده تا هم بتوانند در بستر وب و به صورت رایگان کنفرانس ویدئویی داشته باشند. به طور کلی اسکایپ امکان به اشتراک گذاری صفحه را فراهم می‌آورد و این امکانی است که با استفاده از آن می‌توان جلسات را بهتر و موثرتر برگزار کرد. هر کاربری که بخواهد از اسکایپ استفاده کند، باید حتما ثبت نام اولیه‌‌ای انجام دهد و مخاطبانی که با آن‌ها تمایل به برگزاری کنفرانس را دارد را به لیست مخاطبان استفاده کند.  
Skype for business نرم افزاری برای کسب و کارهای کوچک است که با استفاده از آن امکان برقراری ارتباط میان 25 کاربر وجود دارد. باید گفت این نرم افزار از سیستم عامل دسکتاپ، اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند تا کنفرانس تمام کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

8. Zoom

برنامه زوم، برنامه‌ رایگان ویدئو کنفرانس است که تنها امکان برقراری ارتباط رایگان به مدت 40 دقیقه را فراهم می‌کند. همچنین باید گفت در نسخه رایگان این نرم افزار تعداد کاربران محدود به سه نفر است. از ویژگی‌های برنامه زوم می‌توان به ضبط MP4 جلسات، امکان استفاده از تخته سفید مجازی، به اشتراک گذاری صفحه نمایش، چت خصوصی و گروهی اشاره کرد.

9. Apache OpenMeetings

نرم افزار Apache OpenMeetings از طراحی ساده و زیبایی برخوردار است که با استفاده از آن امکان برگزاری کنفرانس در بستر وب فراهم شده است. از ویژگی‌های برنامه رایگان ویدئو کنفرانس Apache OpenMeetings می‌توان به پیام رسانی سریع، ویرایش اسناد مشترک و تخته سفید مجازی را نام برد. با توجه به اینکه این برنامه یک برنامه ̣open source است، این امکان را فراهم می‌آورد تا با برنامه نویسی بتوان مطابق با نیاز خود آن را توسعه داد.

10. join.me

نرم افزار join.me توسط تیم LogMeIn ایجاد شده و با توجه به ساختار ساده‌ای که دارد، کار با آن حتی برای افرادی که دانش محدودی در زمینه استفاده از نرم افزارها داشته باشند، نیز بسیار ساده خواهد بود. این نرم افزار امکان به اشتراک گذاری صفحه و استفاده از تخته سفید مجازی را برای کاربران فراهم کرده و در بیش از 40 کشور می‌توان از آن استفاده کرد. نکته قابل توجه درباره نرم افزار  join.me آن است که این نرم افزار با Google Calendar و Outlook ادغام می‌شود و از همین جهت می‌توان به آسانی نسبت به سازماندهی جلسات کمک کرد.

Google Hangouts .11

شرکت گوگل راه‌های مختلفی را برای ایجاد ارتباط به وجود آورده است که یکی از آن‌ها Google Voice است. به طور کلی Google Voice و Google Hangouts از عملکرد یکسانی برخوردار هستند ولی Google Hangouts از قابلیت‌های بیشتری مانند ارسال پیام سریع، دریافت و ارسال sms، به اشتراک گذاری صفحه و چت ویدئویی نیز برخوردار است. همچنین باید گفت که Google Hangouts با استفاده از سامانه ویپ نیز قابل استفاده خواهد بود. این برنامه مانند برنامه‌های WebEx و Skype به منظور دسترسی به حساب کاربری نیاز خواهد داشت. به طور کلی Google Hangouts برنامه رایگان ویدئو کنفرانس مناسب برای کسب و کارهای کوچک است زیرا در تعداد کاربران آن محدود وجود دارد و تنها 10 نفر می‌توانند در جلسه آنلاین حضور داشته باشند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.